آموزش عالی ایرانجایگاه کمی قرآن در میان رشتههای تحصیلی نظام آموزش عالی کشور (با تأکید بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 49-70]
آموزههای اخلاق قرآن کریمنگرشی نو به آموزههای اخلاقی قرآن در مواجهه با چالشهای اخلاقی حوزه کلاندادهها [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 112-146]
آموزههای اسلامیمؤلفههای روانشناختی مبلّغ موفق از منظر قرآن و روایات برای ساخت پرسشنامه [دوره 14، شماره 26، 1399، صفحه 95-130]
آموزههای دینیواکاوی توصیفی ـ تطبیقی رهیافتهای پیشگیری و مقابله با «احساس تنهایی» بر اساس آموزههای دینی و روانشناسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 337-362]
آنومیتحلیل مفهوم آنومی در قرآن با تاکید بر سوره مبارکه بقره [دوره 17، شماره 32، 1402، صفحه 121-146]
آهنبازخوانی مفهوم قرآنی «بأس در آهن» براساس یافتههای فیزیک هستهای [دوره 13، شماره 24، 1398، صفحه 145-166]
آیات اخلاقینقش قرآن در پیدایش و رشد دانش اخلاق [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 89-111]
آیات اقتصادیاهتمام راهبردی قرآن و روایات به صنعت دام [دوره 14، شماره 26، 1399، صفحه 207-230]
اجتماعیاعجاز علمی اجتماعی قرآن در قانونمندی جامعه در نهاد خانواده [دوره 12، شماره 22، 1397، صفحه 25-42]
اجتهاد و تقلیدهمافزایی قرآن و اصولفقه در شکلگیری نظام استنباط معارف دینی [دوره 18، شماره 35، 1403، صفحه 287-328]
احادیثمثبتاندیشی و موانع آن از منظر قرآن و احادیث [دوره 10، شماره 18، 1395، صفحه 31-50]
احساس تنهاییواکاوی توصیفی ـ تطبیقی رهیافتهای پیشگیری و مقابله با «احساس تنهایی» بر اساس آموزههای دینی و روانشناسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 337-362]
احقافکشف سرزمین قوم عاد از منظر قرآن و باستانشناسی [دوره 8، شماره 14، 1393، صفحه 137-160]
بوکایبررسی تطبیقی دیدگاه قرآن و نظریه باستانشناسی موریس بوکای درباره نجات بدن فرعون [دوره 11، شماره 20، 1396، صفحه 123-143]
بیانیه گام دومسنجش تحلیلی انتظارات مقام معظم رهبری ناظر به تحول علوم انسانی قرآنبنیان با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب [دوره 15، شماره 29، 1400، صفحه 105-134]
بیانیه گام دوم انقلابمستندسازی قرآنی دیدگاه مقام معظم رهبری در مقابله با استکبار [دوره 15، شماره 29، 1400، صفحه 43-74]
بیانیه گام دوم انقلابعزتمندی جامعه اسلامی بر اساس قاعده نفی سبیل از منظر فریقین [دوره 15، شماره 29، 1400، صفحه 160-185]
بیانیه گام دوم انقلابنقش انگیزشی قرآن کریم در تعالی اخلاقی و معنوی انسان [دوره 15، شماره 29، 1400، صفحه 286-316]
بیانیۀ گام دومشاخصهای سلامت معنوی در بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث [دوره 17، شماره 33، 1402، صفحه 67-92]
بیداریتأثیر بیداریِ صبحگاهان در پیشگیری از سکته قلبی از منظر پزشکی، قرآن و سنت [دوره 13، شماره 24، 1398، صفحه 167-192]
بیعتقرآن و آزادی سیاسی [دوره 6، شماره 11، 1391، صفحه 123-159]
بین زن و شوهرروشهای کنشی تربیت خانوادگی بین زن و شوهر از منظر قرآن [دوره 17، شماره 33، 1402، صفحه 343-370]
تحول شخصیتنقش اراده و اختیار در پدیدآیی و تحول شخصیت [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 176-210]
تحول علوم انسانیسنجش تحلیلی انتظارات مقام معظم رهبری ناظر به تحول علوم انسانی قرآنبنیان با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب [دوره 15، شماره 29، 1400، صفحه 105-134]
تداخل علم و دیننقد دیدگاه غزالی در مورد تداخل علم و دین [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 111-142]
تدبیرروش فهم و برداشت مدیریتی قرآن کریم [دوره 17، شماره 33، 1402، صفحه 123-148]
جاودانگیپاسخگویی قرآن به نیازهای بشر بر اساس دیدگاههای آیتالله فاضل لنکرانی [دوره 13، شماره 25، 1398، صفحه 83-104]
جایگاه علمبررسی جایگاه علم در سبک زندگی قرآنی [دوره 10، شماره 19، 1395، صفحه 55-79]
جایگاه قرآنجایگاه کمی قرآن در میان رشتههای تحصیلی نظام آموزش عالی کشور (با تأکید بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 49-70]
جبالبررسی تفسیر کوههای ابری در آیه 43 سوره نور [دوره 14، شماره 26، 1399، صفحه 255-270]
جبران خسارترابطه سیستمی میان نظام عام حقوق بینالملل و خرده نظام حقوق معاهدات در قرآن [دوره 6، شماره 11، 1391، صفحه 11-42]
جرایمرویکرد قرآن به اصلاح و تربیت مجرمان(الگوی قرآندرمانی مجرمان) [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 9-28]
جروم برونرشیوههای تربیت یادگیری اکتشافی در حوزه احکام حقوقی از منظر قرآن کریم [دوره 16، شماره 31، 1401، صفحه 177-195]
جعفر نکونامنقد دیدگاه وجود خرافات ضد علم در قرآن [دوره 10، شماره 18، 1395، صفحه 117-134]
جننقد دیدگاه وجود خرافات ضد علم در قرآن [دوره 10، شماره 18، 1395، صفحه 117-134]
جنبهنمایشیکنشهای دراماتیک جسمی (غیر کلامی) در قرآن از منظر جیمز تامس [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 119-138]
دیننقد دیدگاه غزالی در مورد تداخل علم و دین [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 111-142]
دینداریالگوی قرآنی سلامت روان بر اساس مؤلفه های مثبت نگری مبتنی بر تحلیل محتوای قرآن کریم در دانشجو ـ معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 143-170]
دیوید وینزبررس مقاله «کشاورزی و گیاهان در قرآن» دیوید وینز [دوره 6، شماره 11، 1391، صفحه 161-180]
ذ
ذاکر نائیکسازگاری یا ناسازگاری قرآن و علم جدید [دوره 4، شماره 6، 1389، صفحه 167-184]
ذوالعصفالگوی قرآنی تغذیه سالم بر پایه ارزش غذایی سبوس غلات [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 171-186]
ر
رابطهرابطه قرآن و علم و راهکار حل تعارضهای ظاهری آنها [دوره 2، شماره 2، 1387، صفحه 9-22]
رابطهرابطه گزارههای قرآنی و گزارههای علمی [دوره 1، شماره 1، 1386، صفحه 35-60]
رابطه بین اسلام و کفرعزتمندی جامعه اسلامی بر اساس قاعده نفی سبیل از منظر فریقین [دوره 15، شماره 29، 1400، صفحه 160-185]
رابطه حکومت و تربیتبررسی جایگاه تربیت، بر اساس اهداف حکومت در قرآن [دوره 17، شماره 33، 1402، صفحه 315-342]
رادیواکتیویتهزوجیت عام در قرآن و نمونههایی از آن در فیزیک هستهای [دوره 12، شماره 23، 1397، صفحه 67-78]
رادیو کربن14بررسی تاریخ گذاری کربن14 "دو مصحف رضوی و صنعاء" [دوره 18، شماره 35، 1403، صفحه 329-338]
راهبردالگوی مدیریت راهبردی فرهنگ محیطی از منظر قرآن کریم [دوره 18، شماره 35، 1403، صفحه 159-194]
راهکارراهکارهای علمی بازگشت به قرآن با تأکید بر راهکارهای تفسیری از دیدگاه مقام معظم رهبری [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 239-260]
راهکارهااصول و راهکارهای تفسیر قرآن بر اساس مقتضیات زمان [دوره 12، شماره 23، 1397، صفحه 79-108]
راهکارهاراهکارهای تحقق عدالت اقتصادی حقوق شهروندی در تولید از دیدگاه قرآن [دوره 15، شماره 29، 1400، صفحه 75-104]
راهکارهای قرآنینگرشی نو به آموزههای اخلاقی قرآن در مواجهه با چالشهای اخلاقی حوزه کلاندادهها [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 112-146]
راهکارهای مقابلهایواکاوی توصیفی ـ تطبیقی رهیافتهای پیشگیری و مقابله با «احساس تنهایی» بر اساس آموزههای دینی و روانشناسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 337-362]
رجالرابطه فمینیسم و قرآن با تأکید بر آیه قوامون [دوره 14، شماره 27، 1399، صفحه 131-156]
رحمتویژگیهای عاطفی خانواده سالم در قرآن و دلالتهای تربیتی آن [دوره 14، شماره 27، 1399، صفحه 113-130]
رذایلنقش قرآن در پیدایش و رشد دانش اخلاق [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 89-111]
رژیم خود بسنده (حقوق معاهدات)رابطه سیستمی میان نظام عام حقوق بینالملل و خرده نظام حقوق معاهدات در قرآن [دوره 6، شماره 11، 1391، صفحه 11-42]
رشتههای تحصیلیجایگاه کمی قرآن در میان رشتههای تحصیلی نظام آموزش عالی کشور (با تأکید بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 49-70]
رشدتبیین مفهوم هوش معنوی در مشتقات«رشد» مستخرج از آیات قرآن و نقش مولفههای آن در تربیت معنوی [دوره 18، شماره 35، 1403، صفحه 109-136]
رشد اخلاقنقش قرآن در پیدایش و رشد دانش اخلاق [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 89-111]
رنگرنگ از منظر قرآن، حدیث و روانشناسی [دوره 8، شماره 14، 1393، صفحه 161-182]
رهبر معظم انقلابسنجش تحلیلی انتظارات مقام معظم رهبری ناظر به تحول علوم انسانی قرآنبنیان با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب [دوره 15، شماره 29، 1400، صفحه 105-134]
رهیافت حداکثریتأثیر دیدگاههای رابطه علم و دین در نظریههای جامعیت و قلمرو قرآن [دوره 12، شماره 22، 1397، صفحه 9-24]
رهیافتهای پیشگیریواکاوی توصیفی ـ تطبیقی رهیافتهای پیشگیری و مقابله با «احساس تنهایی» بر اساس آموزههای دینی و روانشناسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 337-362]
رواندرمانیالگوی قرآنی سلامت روان بر اساس مؤلفه های مثبت نگری مبتنی بر تحلیل محتوای قرآن کریم در دانشجو ـ معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 143-170]
روان درمانی مثبتالگوی رواندرمانی مثبتنگر: امکان تبیین و ارتقای سلامت روان بر اساس مؤلفههای مثبتنگری مبتنی بر تحلیل محتوی قرآن کریم [(مقالات آماده انتشار)]
روانشناسیروانشناسی شخصیت سالم از منظر قرآن [دوره 6، شماره 10، 1391، صفحه 11-40]
روانشناسیعرصههای مشترک قرآن و علم روانشناسی [دوره 13، شماره 24، 1398، صفحه 193-214]
روانشناسیواکاوی توصیفی ـ تطبیقی رهیافتهای پیشگیری و مقابله با «احساس تنهایی» بر اساس آموزههای دینی و روانشناسی [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 337-362]
روانشناسیتحلیل روشهای رایج مطالعات روانشناختی قرآن بنیان و ارائه روش مطلوب [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 9-46]
سلامتسلامت و بهداشت روح و روان انسان از منظر قرآن و احادیث [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 147-175]
سلامتمبانی انسانشناختی نظام تغذیه در قرآن و نقش آنها در سلامتی جسم و روح انسان [دوره 15، شماره 29، 1400، صفحه 241-262]
سلامت جسمانیکارآمدی بایدهای تغذیه قرآنی در پیشگیری از بیماریها [دوره 14، شماره 26، 1399، صفحه 177-206]
سلامت روانالگوی قرآنی سلامت روان بر اساس مؤلفه های مثبت نگری مبتنی بر تحلیل محتوای قرآن کریم در دانشجو ـ معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 143-170]
سلامت روانالگوی رواندرمانی مثبتنگر: امکان تبیین و ارتقای سلامت روان بر اساس مؤلفههای مثبتنگری مبتنی بر تحلیل محتوی قرآن کریم [(مقالات آماده انتشار)]
سلامت روانیمفاهیم بنیادین نظام جامع سلامت روحی و روانی در قرآن [دوره 10، شماره 18، 1395، صفحه 9-29]
سلامت روحیمفاهیم بنیادین نظام جامع سلامت روحی و روانی در قرآن [دوره 10، شماره 18، 1395، صفحه 9-29]
سلامت معنویشاخصهای سلامت معنوی در بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث [دوره 17، شماره 33، 1402، صفحه 67-92]
سلمبررسی صلح در اندیشه قرآنی امام خامنهای بر اساس روش تحلیل محتوا [دوره 17، شماره 32، 1402، صفحه 9-42]
سمع و الابصارکاربرد اعجازگونه «سمع و ابصار» در قرآن از منظر فیزیولوژی [دوره 14، شماره 26، 1399، صفحه 231-254]
سنتاعجاز اجتماعی قرآن با تأکید بر قوانین جامعهشناسی [دوره 5، شماره 8، 1390، صفحه 77-104]
سنتتأثیر بیداریِ صبحگاهان در پیشگیری از سکته قلبی از منظر پزشکی، قرآن و سنت [دوره 13، شماره 24، 1398، صفحه 167-192]
سنتمبانی حکومت در قرآن و سنت از دیدگاه امام خمینی (ره) و علامه مودودی [دوره 14، شماره 26، 1399، صفحه 295-316]
علمرابطه قرآن و علم و راهکار حل تعارضهای ظاهری آنها [دوره 2، شماره 2، 1387، صفحه 9-22]
علمرویکرد علمی به قرآن، ضرورتها و چالشها [دوره 1، شماره 1، 1386، صفحه 17-34]
علمرابطه گزارههای قرآنی و گزارههای علمی [دوره 1، شماره 1، 1386، صفحه 35-60]
علمعلم و قرآن [دوره 1، شماره 1، 1386، صفحه 61-136]
علمپیشرفت علوم طبیعی و نقش آن در سبک زندگی قرآنی [دوره 13، شماره 24، 1398، صفحه 51-76]
علمعلم در معنای ارزش و روش از نگاه قرآن [دوره 13، شماره 25، 1398، صفحه 287-304]
علمجهاد علمی از منظر قرآن و بیانیه گام دوم انقلاب [دوره 15، شماره 29، 1400، صفحه 9-42]
علمراهکارهای علمی بازگشت به قرآن با تأکید بر راهکارهای تفسیری از دیدگاه مقام معظم رهبری [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 239-260]
علمنقد دیدگاه غزالی در مورد تداخل علم و دین [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 111-142]
علم ارزشمندتحلیل انتقادی بر شبهه دکتر سها درباره علم از دیدگاه قرآن [دوره 17، شماره 32، 1402، صفحه 249-274]
علم پیشرفتهعلم پیشرفته از منظر قرآن و سنت [دوره 8، شماره 15، 1393، صفحه 95-128]
علم تجربیبررسی تعارض قرآن و علم از واقعیت تا توهم [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 9-33]
علم تجربیپیدایش حیات در زمین از منظر قرآن و علم [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 315-336]
علم دینىچیستی و روششناسی دانش روانشناسی در قرآن [دوره 14، شماره 26، 1399، صفحه 65-94]
علم دینیتبیین دیدگاه علم دینی آیتالله جوادی آملی [دوره 9، شماره 17، 1394، صفحه 63-78]
علم دینیعرصههای مشترک قرآن و علم روانشناسی [دوره 13، شماره 24، 1398، صفحه 193-214]
علم دینیتحلیل انتقادی بر شبهه دکتر سها درباره علم از دیدگاه قرآن [دوره 17، شماره 32، 1402، صفحه 249-274]
علم زیستشناسیقرآن و رویکردهای جدید نظریه تکامل [دوره 4، شماره 6، 1389، صفحه 13-44]
علم سنجیبررسی و تحلیل پژوهشهای قرآنی در عرصة بینالمللی ISI [دوره 6، شماره 10، 1391، صفحه 145-166]
علم و دینتأثیر دیدگاههای رابطه علم و دین در نظریههای جامعیت و قلمرو قرآن [دوره 12، شماره 22، 1397، صفحه 9-24]
علومموضوعات و بایستههای پژوهش در حوزه میانرشتهای قرآن و علوم [دوره 3، شماره 4، 1388، صفحه 187-207]
علوم اجتماعیبررسی گرایش اجتماعی در تفسیر قرآن [دوره 4، شماره 6، 1389، صفحه 185-204]
علوم اجتماعیمنبعشناسی قرآن و علوم اجتماعی [دوره 5، شماره 9، 1390، صفحه 125-150]
علوم اجتماعیروششناسی تفسیر اجتماعی قرآن [دوره 3، شماره 5، 1388، صفحه 11-36]
علوم انسانیرابطه قرآن و علوم انسانى [دوره 11، شماره 21، 1396، صفحه 9-22]
علوم انسانینقش انقلاب اسلامی در پیدایش و گسترش مطالعات میانرشتهای قرآن و علوم [دوره 12، شماره 23، 1397، صفحه 13-46]
علوم انسانیعلم و قرآن [دوره 1، شماره 1، 1386، صفحه 61-136]
علوم انسانی اسلامیسنجش تحلیلی انتظارات مقام معظم رهبری ناظر به تحول علوم انسانی قرآنبنیان با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب [دوره 15، شماره 29، 1400، صفحه 105-134]
علوم انسانی قرآنبنیانچیستی روانشناسی اجتماعی قرآن بنیان [دوره 14، شماره 26، 1399، صفحه 35-64]
علوم انسانی قرآنبنیاناعتبارسنجی علوم انسانی قرآنبنیان از دیدگاه علامه مصباح یزدی . [دوره 17، شماره 33، 1402، صفحه 371-400]
علوم انسانی موجودسنجش تحلیلی انتظارات مقام معظم رهبری ناظر به تحول علوم انسانی قرآنبنیان با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب [دوره 15، شماره 29، 1400، صفحه 105-134]
علوم پزشکیبررسی تناقض آیات طبّی با علوم پزشکی [دوره 3، شماره 4، 1388، صفحه 65-94]
علوم پزشکیتأثیر بیداریِ صبحگاهان در پیشگیری از سکته قلبی از منظر پزشکی، قرآن و سنت [دوره 13، شماره 24، 1398، صفحه 167-192]
علوم تجربیمبانی روششناختی قرآن در علوم تجربی و تأثیر آن بر دانشمندان مسلمان [دوره 7، شماره 12، 1392، صفحه 11-29]
علوم تجربینسبت دستاوردهای علمی با آموزههای قرآن از منظر علامه طباطبایی [دوره 8، شماره 14، 1393، صفحه 11-38]
علوم تجربینقد دیدگاه وجود خرافات ضد علم در قرآن [دوره 10، شماره 18، 1395، صفحه 117-134]
علوم تجربیجایگاه علوم طبیعی در فرآیند تفسیر قرآن کریم از منظر علامه طباطبایی [دوره 14، شماره 26، 1399، صفحه 155-176]
علوم تربیتیاعجاز تربیتی در آیه رضاع از دیدگاه مصطفی رجب و نقد آن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 71-94]
علوم طبیعینقش انقلاب اسلامی در پیدایش و گسترش مطالعات میانرشتهای قرآن و علوم [دوره 12، شماره 23، 1397، صفحه 13-46]
علوم طبیعیعلم و قرآن [دوره 1، شماره 1، 1386، صفحه 61-136]
علوم طبیعیپیشرفت علوم طبیعی و نقش آن در سبک زندگی قرآنی [دوره 13، شماره 24، 1398، صفحه 51-76]
علوم طبیعیاعجاز علمی قرآن در حوزه علوم طبیعی از دیدگاه آیت الله فاضل لنکرانی [دوره 13، شماره 25، 1398، صفحه 125-141]
علوم طبیعی و تجربیتحلیل انتقادی بر شبهه دکتر سها درباره علم از دیدگاه قرآن [دوره 17، شماره 32، 1402، صفحه 249-274]
علوم قرآنینقش حضرت علی در گسترش دانشهای قرآنی [دوره 11، شماره 21، 1396، صفحه 23-40]
علوم قرآنینوآوریهای آیت الله معرفت در حوزه دانشهای قرآنی [دوره 11، شماره 21، 1396، صفحه 81-106]
فرایند ایجاد انگیزشمؤلفههای فرایند ایجاد انگیزش در تربیت اخلاقی از منظر قرآن کریم [دوره 16، شماره 31، 1401، صفحه 33-56]
فرزندآوریتحلیل مبانی قرآنی تولید نسل انسان [دوره 17، شماره 32، 1402، صفحه 147-170]
فرعونبررسی تطبیقی دیدگاه قرآن و نظریه باستانشناسی موریس بوکای درباره نجات بدن فرعون [دوره 11، شماره 20، 1396، صفحه 123-143]
فرمالیسمکنشهای دراماتیک جسمی (غیر کلامی) در قرآن از منظر جیمز تامس [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 119-138]
فرهنگبررسی مبانی معرفتشناسی «فرهنگ مطلوب» و تبیین کارکردهای آن از نگاه قرآن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 139-164]
فرهنگ زمانهنقد دیدگاه وجود خرافات ضد علم در قرآن [دوره 10، شماره 18، 1395، صفحه 117-134]
فرهنگ غربیسبک زندگی اسلامی و غربی؛ مبانی و رویکردها [دوره 14، شماره 27، 1399، صفحه 9-28]
فرهنگ مطلوب قرآنیبررسی مبانی معرفتشناسی «فرهنگ مطلوب» و تبیین کارکردهای آن از نگاه قرآن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 139-164]
فرهنگیالگوی مدیریت راهبردی فرهنگ محیطی از منظر قرآن کریم [دوره 18، شماره 35، 1403، صفحه 159-194]
فریبپذیریتدوین مدل مفهومی زودباوری بر اساس منابع اسلامی [دوره 18، شماره 35، 1403، صفحه 215-240]
فسادتبیین شاخصهای "فساد" از منظر قرآن و دلالتهای مدیریتی آن [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 309-340]
فساد اداریتبیین شاخصهای "فساد" از منظر قرآن و دلالتهای مدیریتی آن [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 309-340]
فساد از منظر قرآنتبیین شاخصهای "فساد" از منظر قرآن و دلالتهای مدیریتی آن [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 309-340]
فضائلنقش قرآن در پیدایش و رشد دانش اخلاق [دوره 15، شماره 28، 1400، صفحه 89-111]
فضای روانی-فیزیکی اختصاصیتحلیل مسیر تعهد خاص زناشویی از طریق فضای روانی ـ فیزیکی اختصاصی زوجینی با تاکید بر آیه «استیذان» [دوره 18، شماره 35، 1403، صفحه 35-54]
فضیلت تکوینیبررسی شبهات نقش هزینه مالی درقوامیت مردان و پاسخ به آن [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 283-308]
قرآن کریمنقش محیط در رفتار سازمانی از منظر قرآن [دوره 17، شماره 33، 1402، صفحه 9-32]
قرآن کریمروش فهم و برداشت مدیریتی قرآن کریم [دوره 17، شماره 33، 1402، صفحه 123-148]
قرآن کریمالگوی قرآنی سلامت روان بر اساس مؤلفه های مثبت نگری مبتنی بر تحلیل محتوای قرآن کریم در دانشجو ـ معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 143-170]
قرآن کریمنقد مبانی انسان شناختی نظریۀ معنادرمانی ویکتور امیل فرانکل بر اساس رهیافتهای قرآن کریم [دوره 18، شماره 35، 1403، صفحه 55-80]
قرآن و اصول فقههمافزایی قرآن و اصولفقه در شکلگیری نظام استنباط معارف دینی [دوره 18، شماره 35، 1403، صفحه 287-328]
مبانی توسعه حقوق بشرمبانی توسعه در نسلهای حقوق بشر از منظر قرآن [دوره 9، شماره 16، 1394، صفحه 51-72]
مبانی جهاد علمیجهاد علمی از منظر قرآن و بیانیه گام دوم انقلاب [دوره 15، شماره 29، 1400، صفحه 9-42]
مبانی قرآنی زندگیسبک زندگی اسلامی و غربی؛ مبانی و رویکردها [دوره 14، شماره 27، 1399، صفحه 9-28]
مبانی معرفتشناسیبررسی مبانی معرفتشناسی «فرهنگ مطلوب» و تبیین کارکردهای آن از نگاه قرآن [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 139-164]
مبانی و اصول خاصمبانی و اصول خاص تربیت اعتقادی نوجوان در اسلام [دوره 17، شماره 33، 1402، صفحه 268-288]
مبانی و پاسخ به شبهاتبررسی شبهات نقش هزینه مالی درقوامیت مردان و پاسخ به آن [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 283-308]
مبلّغمؤلفههای روانشناختی مبلّغ موفق از منظر قرآن و روایات برای ساخت پرسشنامه [دوره 14، شماره 26، 1399، صفحه 95-130]
مثبتنگریالگوی قرآنی سلامت روان بر اساس مؤلفه های مثبت نگری مبتنی بر تحلیل محتوای قرآن کریم در دانشجو ـ معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 34، 1403، صفحه 143-170]
مثبتنگریالگوی رواندرمانی مثبتنگر: امکان تبیین و ارتقای سلامت روان بر اساس مؤلفههای مثبتنگری مبتنی بر تحلیل محتوی قرآن کریم [(مقالات آماده انتشار)]
مثلشیوه الگوزدایی از چهرههای منفی در تربیت از نگاه قرآن [دوره 16، شماره 31، 1401، صفحه 76-108]
مجرمانرویکرد قرآن به اصلاح و تربیت مجرمان(الگوی قرآندرمانی مجرمان) [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 9-28]
مجلاتمنبعشناسی مدیریت اسلامی [دوره 7، شماره 12، 1392، صفحه 145-158]
محقق دوانینوآوریهای ابنسینا در تفسیر فلسفی سوره توحید و نقد محقّق دوانی [دوره 11، شماره 21، 1396، صفحه 107-129]
محمد طاهر القادریبررسی اعجاز علمی قرآن از دیدگاه دکتر طاهر القادری [دوره 11، شماره 20، 1396، صفحه 101-122]
محمد فاضل لنکرانیاعجاز علمی قرآن از منظر آیتالله فاضل لنکرانی [دوره 13، شماره 25، 1398، صفحه 9-54]
محمد هادی معرفتبررسی دیدگاه آیتالله معرفت در مورد تفسیر علمی [دوره 11، شماره 20، 1396، صفحه 77-100]
محمد هادی معرفتنوآوریهای آیت الله معرفت در حوزه دانشهای قرآنی [دوره 11، شماره 21، 1396، صفحه 81-106]
محیطنقش محیط در رفتار سازمانی از منظر قرآن [دوره 17، شماره 33، 1402، صفحه 9-32]
محیطالگوی مدیریت راهبردی فرهنگ محیطی از منظر قرآن کریم [دوره 18، شماره 35، 1403، صفحه 159-194]
نسلهای حقوق بشرمبانی توسعه در نسلهای حقوق بشر از منظر قرآن [دوره 9، شماره 16، 1394، صفحه 51-72]
نظارتقرآن و آزادی سیاسی [دوره 6، شماره 11، 1391، صفحه 123-159]
نظامدرآمدی بر مطالعه قرآن به روش سیستمی و با رویکرد شبکهای [دوره 4، شماره 6، 1389، صفحه 111-146]
نظامنظام بهداشت و سلامت در اسلام [دوره 3، شماره 5، 1388، صفحه 113-144]
نظامبررسی اهداف نظام تعلیم و تربیت رسمی پاکستان از منظر آموزههای قرآنی [دوره 16، شماره 31، 1401، صفحه 130-154]
نظام آموزشیجایگاه کمی قرآن در میان رشتههای تحصیلی نظام آموزش عالی کشور (با تأکید بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) [دوره 16، شماره 30، 1401، صفحه 49-70]
نظام اجتماعیمبانی و ساختار نظام فرهنگی از منظر قرآن کریم [دوره 7، شماره 12، 1392، صفحه 79-107]